dijous, 24 de febrer del 2011

SI TU ETS “EMPRENEDOR” JO SOC “EMPRENYADOR”




Estic una mica “emprenyat”,  i això crec que no te res a veure amb ser o estar “Emprenedor” en tot cas seria “Emprenyador” per tant: “Aquell que emprenya”

I aquest també és el meu cas, vull ser i crec que soc “Emprenyador”, que no pas “Emprenedor”.

Ara s’ha posat de moda ser-ho, qualsevol fill de veïna sense ofici ni benefici, te la santa gosadia de ficar en el seu currículum “Emprenedor” que no és altra cosa que voler dir “No tinc ni puta idea de fer res però donem feina que me’n sortiré com pugui”.
Això als que de veritat portem treballant i estudiant tota la vida (En el meu cas quasi 50 anys. Si, vaig començar a estudiar dibuix als 7), ens ofèn moltíssim.
Ara imagineu que en un currículum posem el que un és o fa, per dir un exemple:
Arquitecte,Biòleg, Enginyer, Pintor, Músic, Metge, Fuster ... I tot d’un plegat ve un sapastre i et fica en el seu “Emprenedor”
¿Que cony vol dir això? ¿Vol dir que faci el que faci ho tira endavant? ¿Que se l’hi pot encomanar qualsevol cosa com per exemple una nau per anar a la Lluna i ell la fa? ¿Que munta del no res una empresa per fer-les?

Jo mes aviat crec que es tracta d’un sense ofici però amb molt de morro.

Així a la nostra Societat ja veiem feines nobles com Escombriaire convertida en “Estilista de carrers”, o bé la de recollidor d’escombraries en “Tècnic en recollida i separació de elements públics reciclables” O també uns que amb el temps ja formen part del nostre llenguatge: Al Perruquer ara l’hi diem “Estilista” el Jardiner s’ha transformat en “Paisatgista” i el Vigilant en “Guarda de Seguretat” i tants d’altres com d’una forma en una altre han passat de ser la Dona de fer Feines a la Assistenta i als dentistes i ortodoncistes (Molts d’ells sense cap carrera d’estomatologia i molt menys un Doctorat) Ja els hi diem “Doctor” pot ser així ens convencem de que pagar los una petita fortuna ens agrada més.

Tot plegat, he de dir que estic Emprenyat per tot això i si algun “Emprenedor” s’emprenya, millor que millor, que espavili, estudiï i treballi com molts de nosaltres que no tenim cap necessitat de anar amb un “currículum” on posi “Emprenedor” 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VisitCounter